In de eerste plaats het vliegeren, als klein jochie al vondt ik dit prachtig! Als het maar even waaide ging ik met mijn zelf gemaakte vuilniszak-vlieger naar de Ermelose hei. Na een klassieke ruitvlieger kwam de eerste 'powerkite', een Skynausaur, met een spanwijdte van 2,5m (ik was toen 16?). Toen hier de spanning een beetje vanaf was kam er een Nasawing 210. De 4-lijns constructie gaf een extra dimensie. Ik heb ook nog een buggy gekocht, en daar moest nog een krachtigere vlieger voor komen. Dat werd die gele hiernaast, een Rhombus Rowdy, van 4,5 m², niet te duur, maar wel heel krachtig. En wat handig is: bij erg harde wind kun je de zijkanten oprollen. Klik op de foto voor meer...
En dan een fototje van een 'oude liefde'; De Soes; m'n eerste auto, 4x4‚ én cabriolet. Ik heb er zo'n drie jaar met veel plezier mee gereden, gespeeld en aan gesleuteld. Totdat bij de APK-keuring bleek dat er een paar grote roestgaten zaten, die heel lastig ge lassen waren. Omdat het motortje bij 2 ton ook zijn langste tijd wel had gehad, had het eigenlijk niet veel zin meer er veel in te investeren. Met name ook komdat hij over een paar jaar toch weg zou moeten, omdat we graag een vakantie-auto wilden waarin je kunt slapen. Met de Soes kon je veel, heel veel, maar comfortabel erin slapen, nee, dat ging niet.

Hier staat nog meer over deze Suzuki

 

En dan een andere hobby: de RC-auto. Heel leuk tijdens de donkere wintermaanden, dan kan ik lekker binnen zitten prutsen aan deze auto. Het is een zelfbouw buggy van het mer SG, schaal 1:7 (45cm lang), met een 3,5cc verbrandingsmotor en (natuurlijk) vierwielaandrijving. Meestal is het 5 avonden sleutelen, en dan 5 minuten rijden, dan gaat er wel weer iets kapot (bijvoorbeeld de stuurinrichting, of de zelfgemaakte hard-solderen uitlaat)
Hier zie je de auto in actie (nou ja, zo goed komt het niet over). De wagen schijnt een top te hebben van ongeveer 70km/uur, maar het is mij nog nooit gelukt om vol gas te rijden, laat staan de top te bereiken. Dat het hard gaat, dat is zeker.
<terug