Omdat de Soes té rot was om nog door de APK te komen, heb ik hem maar snel verkocht. Na lang wikken en wegen toch besloten om die absolute droomauto nu dan toch te kopen, een Land Rover!
|
|
Na het nodige speurwerk kwamen vonden we hem in, ik wist de onmetelijke aantrekkingskracht (deels) te weerstaan en heb de wagen uitvoerig geinspecteerd. Eerder had ik al info ingewonnen waar op te letten (overal op dus) en natuurlijk was Henk-Jan er ook bij, wat ook bij de onderhandeling heel fijn was. Het chassis en schutbord waren in perfecte staat, alleen wat carterdruk en een scheurtje in het voordiff, dat was eigenlijk alles.
|
|
|
|
|
|
Achtergrond over deze auto |
![]() ![]() |
Dat
hij van het leger komt, dat is wel duidelijk. Ip precies te zijn: het
Korps Mariniers. Ik heb inmiddels zelfs het originele onderhoudsboekje
weten te bemachtigen, waarin ook alle extra's zijn beschreven. Nu weet
ik eindelijk waar die rare kastjes voor dienen. De auto is in 2000 via
Van Dam in Zeist bij de staatsdomeinen vandaan gekomen. Deze winteruitvoeringen
zijn bedoeld voor inzet in Scandinavie. Een witte onder-laklaag verraad
dienst bij de VN (evenals de VN-sticker op de oorspronkelijke softtop).
De hardttop is later op de auto gekomen. Daar zitten 2 kogelgaten dwars
doorheen.
|
|
Wat we er mee doen | ![]() |
|
|
Er is al het nodige aan "vertimmerd" | ![]() |
|
|
En dan de plannen: |
|
Klik hier om te zien hoe de invulling van het lijstje vordert.... |
|
Meer sleutelplezier vindt je op de DoItYourSelf-pagina |